01 October 2008

Bokmässan

Nu är jag tillbaka från bokmässan och full av inspiration och läslust! En bok som marknadsfördes hårt på årets mässan var ”Boktjuven” av Markus Zusak. Boken är en skildring av liv och död i Tyskland under nazistregimen och andra världskriget. Jag hörde många positiva röster om denna bok och kunde inte låta bli att köpa med mig ett exemplar till mediateket. Recension kommer så fort jag har läst den.


Jag köpte också med mig en bok där hemlösa berättar sina egna historier och två thrillers, nämligen Nesbøs ”Fladdermusmannen” och Roslund & Hellströms ”Box 21”.

Sist men inte minst så köpte jag också Jonas Hassen Khemiris ”Invasion!” som är en samling av hans noveller, pjäser och texter. Jag lyssnade när han läste en av novellerna på mässan och den gick rakt in i hjärtat på mig, helt fantastiskt!

No comments: