11 March 2011

i rymden finns inga känslor

Då ska jag försöka mig på att skriva en objektiv recension på I rymden finns inga känslor.



Filmen handlar om 18årige Simon och hans storebror Sam. Simon har Asbergergs syndrom vilket kräven en strikt struktur på vardagen för att han ska må bra. Simon har ett schema på vad han, Sam och Sams flickvän, Frida, har för rutiner och vid vilken tid dessa ska genomföras.



Men en dag krossas Simons schema, Sam och Frida gör slut och hon flyttar ut från deras gemensamma lägenhet. Simons värld börjar sakta men säkert rasa samman och bestämmer sig därför för att skaffa en ny flickvän till sin storebror Sam.



I rymden finns inga känslor är en mycket rolig och känslosam film. Den är enkel att titta på och tiden går fort. Så jag rekomenderar den varmt. Den var Sveriges bidrag till Oscarsgalan men kom tyvärr bara till sista antagningen före de riktiga nomineringarna.



Om jag får säga vad jag tycker, så är det den bästa Svenska film som någonsin gjorts.

Recension skriven av Emelie Johnson

4 comments:

Anonymous said...

hej filmen är jätte bra men lite överdriven?
tack för ett finns bibbliotek
sugarstar ;-)

Anonymous said...

förlåt att jag tjatar :-) men kan ni inte köpa in boken Sugar rush Kommer inte ihåg förfataren men d handlar om två tjejer som festar o det är i England... gick som t v serie.den ska vara jättebra

kram sugarstar

Emelie Johnson said...

svar till sugarstar: Mediateket har nu beställt Sugar rush. Så kom förbi efter påsklovet så ska du se att den finns på plats och väntar på att bli läst.

Kram. Emelie

Anonymous said...

Ooooh tack så mycket/socker stjärna