15 December 2010

Julläsning 2010

Jag har ständiga "att-läsa-listor" över böcker som jag tycker verkar spännande, bra, intressanta och läsvärda. Den här julen tänkte jag hinna med följande (eller rättare sagt: detta är några av de böcker jag lånar hem och hoppas hinna läsa...)
Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld

Som om ingenting av Katarina von Bredow

I det här trädet av Katarina Kieri & Per Nilsson

Kriget om källan av Cannie Möller

Kärlekens historia av Nicole Krauss

Doppler av Erlend Loe

M is for Magic av Neil Gaiman

Beautiful dead - Jonas bok av Eden Maguire

I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell

Några av dessa har funnits på min lista länge medan andra är "nykomlingar" och listan hade kunnat göras mycket mycket längre. Men jag väljer att begränsa mig lite...






No comments: