02 December 2010

Ja, se det snöar...


Alla lektioner idag är inställda pga vädret fick jag reda på nyss. Märkligt vad lite snö kan ställa till med... Jag lär nog också sticka tidigare från jobb idag då och kura ihop under en filt med en god bok och något varmt att dricka. Ser jag fram emot.


Läste igår ut Komma över av Ingrid Olsson, en bok jag varmt kan rekommendera. Jeppe har blivit dumpad av sin stora kärlek Emma men han hoppas att det på nåt sätt ska finnas något ynka litet hopp kvar att hon ångrar sig. Eftersom Emma och Jeppe bott ihop så flyttar Jeppe in i ett svindyrt kyffe till andrahandsetta, hellre det än att flytta hem till mamma och pappa som han i så fall måste berätta allt för. De som gillade Emma så mycket. Fast egentligen har Jeppe det rätt bra nu ändå, det får han inte glömma. Egen lägenhet mitt inne i stan, tio minuter till badplatsen, sommarlovet har bara börjat och han är fri som en fågel och kan hänga med polaren Juggo på sommarens alla fester. Men ändå känner sig Jeppe som en ledsen gammal köttbilssjäl som bara vill lyssna på ballader om olycklig kärlek. En trots ämnet, varm och humoristisk berättelse om ett förhållandes uppgång och fall. Jag gillade den oerhört mycket!

No comments: