21 October 2009

Rakt in i mitt hjärta


Jag har precis läst ut ”Små kulor i hjärtat” av Cilla Naumann och är stormförtjust!

Tom (samma Tom som i Naumanns ”Värsta brorsan”) är tretton-fjorton år och här får vi följa med honom i några av de skrämmande saker man kan uppleva när man befinner sig mellan barn och vuxenlivet. Det kan vara att tappa bort sin kompis lillasyster på Ikea, att kyssas för första gången eller se sin kompis pappa vara otrogen på en fest. Storebror har en stor plats i Toms även om han har blivit lite sur och tyst på sista tiden så är han Toms stora trygghet.

Detta är en novellsamling men alla noveller handlar om Tom och kan läsas precis som en roman om man vill eller så kan man välja att bara läsa ett par av novellerna. Mina tankar satte verkligen igång när jag läste om Tom. Jag både skrämdes, skämdes och roades och framförallt blev jag blev sugen på att läsa mer av Cilla Naumann.

No comments: