03 September 2009

Äntligen!


Äntligen har en ny bok av Hans Carstensen kommit. Jag gillade verkligen hand "Poker mongo" och den nya "Stand-up psycho" är inte sämre den.


Stand-up psycho handlar om Musse och Kajsa, båda 17 år och bosatta i Gävle. De är också båda två på väg att lyckas inom stand-up världen. Efter en föreställning försvinner Kajsa mystiskt och Musse, som inte är helt nöjd med polisens arbete, börjar göra egna efterforskningar. Det blir en riktigt rafflande jakt genom Gävle för att hitta Kajsa. Samtidigt försöker Musse hålla ihop sin familj med en alkoholiserad kriminell pappa och strulig lillebror.


Förutom författare är Hans Castensen även ståuppare. Jag tycker han skriver på ett väldigt gripande sätt. Det känns som personerna i boken sitter framför mig och berättar sina historier. Jag blev berörd, upprörd och road och jag gillar det, jag gillar det mycket! Stand-up psycho passar nog bäst för dig som går på gymnasiet eller dig som är ännu äldre.

No comments: