10 June 2009

Hallå??!!!

Här är det tyst som i graven. Det verkar som om alla redan har tagit sommarlov...då och då kommer det in någon som ska lämna sina böcker. Annars är här rätt ensamt. Jag har dock saker att göra ändå. Har börjat inventera läroböckerna inför nästa termin och så surfar jag runt lite på bokbloggar och kollar vad som händer.

Hittade den här enkäten på bokhora och kunde inte låta bli att svara. Fyll gärna i den du också och posta som en kommentar.

Senast köpta inbundna bok: Det var faktiskt en kokbok med härliga sommarkakor
Senast köpta pocketbok: Grundläggande genetik av Mikael Fant
Favoritgenre: Dystopier och dekadens
Ultimata längden på en bok: Det mesta fungerar för mig men är den över 700 sidor så tvekar jag lite…Favoritbokhandel: Adlibris
Favoritbibliotek: NFU så klart!
Favoritplats att läsa (i hemmet): Badkaret.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På stranden i en skön solstol.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: köper så väldigt lite böcker eftersom det finns bibliotek men Maria Gripe och Joyce Carol Oates har jag köpt inbundet.
Bästa lässnackset: Godis som man kan suga länge på.
Bästa läsdrycken: vin eller latte
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: lite sorl går bra men inga störande ljud.
När på dygnet läser du helst? När som helst
Bästa bakfylleläsningen: Chick-lit
Bästa kollektivtrafikläsningen: Något riktigt spännande. Gärna en härligt svart dystopi.

Nu ska jag återvända till läromedels skåpen...

No comments: