12 March 2009

Odjuret

Jag vet att jag har varit otroligt dålig på att tipsa om böcker på sistone . Detta beror inte på att jag inte läser utan helt enkelt att jag inte har läst något som jag tycker är värt att tipsa om på ett tag.

Men så plockade jag upp en bok som har legat i min ”att läsa” hög länge. ”Odjuret” av Ally Kennen och äntligen har bussfärden till och från jobbet blivit rolig igen.


Detta är nämligen en riktigt spännande berättelse. Den handlar om Stephen som bor i fosterfamilj och hans liv är inte direkt någon dans på rosor. I hans förflutna finns stöld, mordbrand och vandalisering. Men hans största problem nu, snart sjutton år gammal, är att kommer tvingas att bli en mördare. Vem han ska döda och varför tänker jag inte avslöja, men jag rekommenderar er varmt att läsa den. Finns på både engelska och svenska i mediateket.

No comments: