12 February 2009

Så Snyggt!

Jag gillar verkligen seriealbum, antagligen mest för att jag ofta tycker de är så sjukt snygga. Nu har jag köpt in den första volymen av Daniel Ahlgrens serie SH 3 (SH 3= superhjälte-programmet åk 3 på gymnasiet) och detta lilla mästerverk tycker jag att alla ska läsa.

Det handlar om ett gäng ungdomar som går på det specialanpassade gymnasieprogrammet för alla med superkrafter eller förmågor. Daniel Ahlgren har verkligen släppt loss sin kreativitet och fantasi och för mig är det otroligt tilltalande. Avvägningen mellan bilderna och texten är perfekt. De olika hjälteepisoderna är kryddade med en underfundig, antigen svar humor och det är riktigt roligt att följa superungdomarnas liv. Om ni gillar den här lovar jag att köpa in volym 2 och 3 också.

No comments: